Lista aktywnych polityk

Nazwa Typ Zgoda użytkownika
Regulamin świadczenia usług serwisów aptekarska.pl i medyczna.pl Polityka strony Uwierzytelnieni użytkownicy
Polityka prywatności i plików cookies (ciasteczek) Polityka prywatności Wszyscy użytkownicy

Podsumowanie

Niniejszy regulamin określa rodzaje, zakres, warunki oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisów internetowych medyczna.pl i aptekarska.pl oraz platform szkoleniowych – internetowych systemów szkoleniowych, upowszechniających i aktualizujących wiedzę dla farmacji oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie takich usług, a także tryb postępowania reklamacyjnego.

Pełna polityka

Definicje:

  • Usługodawca: ŚWIAT ZDROWIA S.A. z siedzibą w Toruniu przy ul. Forteczna 35-37, 87-100 Toruń, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000269265, REGON 340253456, NIP 9562187830, kapitał zakładowy 4 890 000,00 zł, kapitał opłacony w całości.
  • Serwis: serwisy internetowe pod adresami medyczna.pl i aptekarska.pl, za pośrednictwem których Usługodawca świadczy usługi na rzecz Użytkowników.
  • Użytkownik: każdy, kto korzysta z usług lub treści umieszczonych w Serwisach medyczna.pl i aptekarska.pl.
  • Platforma: platformy szkoleniowe dostępne w ramach Serwisów, udostępniane Zarejestrowanym Użytkownikom.
  • Rejestracja: jednorazowa czynność polegająca na utworzeniu przez Użytkownika Konta na Platformie, dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na Platformie.
  • Konto Użytkownika: usługa Platformy, w ramach której gromadzone są m.in. informacje o Zarejestrowanych Użytkownikach na Platformie oraz pozwalająca na korzystanie przez nich z funkcjonalności/usług Platformy dostępnych po zalogowaniu. Konto Użytkownika określone jest unikalnym loginem Użytkownika oraz zabezpieczone hasłem.
  • Zarejestrowany Użytkownik: użytkownik, który wypełni formularz rejestracyjny na Platformie.
  • Opiekun Merytoryczny: Instytucja pełniąca opiekę merytoryczną nad treścią wykładów, pytań do testów oraz certyfikatów.
  • Koszyk: element funkcjonalny Platformy, który umożliwia Użytkownikowi dokonanie zakupów za pośrednictwem strony internetowej.
  • Newsletter: usługa elektroniczna, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Użytkownikom otrzymywanie od Usługodawcy na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej cyklicznych informacji, w szczególności o aktualnościach, szkoleniach, nowych narzędziach oraz usługach, informacji handlowych i marketingowych dotyczących usług i produktów własnych Usługodawcy oraz podmiotów współpracujących z Grupy Neuca.
  • Regulamin: niniejszy regulamin.

§1. Informacje ogólne

  1. Usługodawcą Serwisów oraz Platform szkoleniowych jest ŚWIAT ZDROWIA S.A. z siedzibą w Toruniu przy ul. Forteczna 35-37, 87-100 Toruń.
  2. Serwisy oraz Platformy dedykowane są dla właścicieli aptek, farmaceutów i techników farmacji oraz studentów zainteresowanych zdobywaniem nowych umiejętności i kwalifikacji.
  3. W ramach Serwisów niezalogowany Użytkownik może:
    • zapoznawać się z aktualnościami, artykułami i materiałami z branży farmaceutycznej oraz informacjami o szkołach zarządzania i ich trenerach;
    • zapisać się na newsletter. Użytkownik może dokonać zapisu na newsletter podczas zakładania konta na Platformie poprzez zaznaczenie pola wyboru dostępnego pod formularzem rejestracyjnym. Użytkownik potwierdza zapis na newsletter, klikając w link przesłany na podany adres e-mail. Poprzez newsletter Użytkownikowi będą przesyłane przez Usługodawcę informacje w szczególności o aktualnościach, szkoleniach, nowych narzędziach oraz usługach, informacje handlowe i marketingowe usług i produktów własnych Usługodawcy oraz podmiotów współpracujących z Grupy Neuca.
    • zarejestrować się na Platformę poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego i złożenie oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminem i akceptacji jego zapisów.
  4. Korzystanie z usług i produktów na Platformach możliwe jest wyłącznie po uprzednim dokonaniu rejestracji w sposób określony w niniejszym Regulaminie.
  5. Na Platformach znajduje się oferta szkoleń internetowych oraz stacjonarnych oraz produktów elektronicznych i fizycznych wspierających rozwój ww. grupy.
  6. Materiały szkoleniowe udostępniane w postaci elektronicznej na Platformach podlegają zapisom praw autorskich i wszelkie kopiowanie, edytowanie, publikowanie, rozpowszechnianie i wykorzystywanie w celach innych niż szkoleniowe fragmentów lub całości materiałów jest prawnie zabronione.
  7. Wymagania techniczne: Platformy i szkolenia obsługiwane są w przeglądarkach Edge (wersja od 86.0.622.38), Mozilla Firefox (wersja 82.0.2), Chrome (wersja od 86.0.4240), Safari (wersja od 14.0). Łącze internetowe: min. 10 Mb/s. Procesor dwurdzeniowy 2GB pamięci RAM (zalecane 10 Mb/s lub więcej). System operacyjny: Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.

§2. Rejestracja Użytkownika na Platformie

  1. Rejestracja na Platformę jest dobrowolna i bezpłatna.
  2. Rejestracja na Platformę następuje po wypełnieniu formularza rejestracyjnego, złożeniu oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminem i akceptacji jego zapisów.
  3. Rejestracja do Platformy wymaga podania przez Użytkowników następujących danych: login (tj. adres email), hasło, telefon, imię, nazwisko, przynależność do Izby Aptekarskiej, dane do faktury (nazwa płatnika, ulica, numer budynku, kod pocztowy, miasto, województwo, NIP), adres do korespondencji, rola zawodowa oraz numer prawa wykonywania zawodu.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji danych podanych podczas rejestracji.
  5. Użytkownik ma prawo wyrejestrować się z Platformy bez podania przyczyny.
  6. Użytkownik zalogowany do Platformy pozostający bez aktywności dłużej niż przez 30 minut zostanie automatycznie wylogowany z Platformy, po uprzedzeniu odpowiednim komunikatem.
  7. Użytkownik wypełniając formularz rejestracyjny tworzy swoje indywidualne Konto dostępne po zalogowaniu.
  8. Zarejestrowany Użytkownik będzie otrzymywał informacje związane z korzystaniem z Platformy (w tym o szkoleniach, złożonych zamówieniach), za pośrednictwem telefonu komórkowego (połączenie lub SMS) oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej, na numer telefonu oraz adres e-mail podany przez Użytkownika.

§3. Punkty edukacyjne

  1. Na Platformach znajdują się m.in. szkolenia (stacjonarne i internetowe), które umożliwiają zdobycie punktów edukacyjnych przez farmaceutę z aktywnym prawem wykonywania zawodu.
  2. Warunki zdobycia punktów edukacyjnych są każdorazowo określone przy danym szkoleniu stacjonarnym, kursie e-learningowym lub webinarze. Do pozytywnego zaliczenia testu, a tym samym otrzymania certyfikatu, upoważnia uzyskanie 60% poprawnych odpowiedzi na teście końcowym. Liczba punktów edukacyjnych za dane szkolenie ustalana jest indywidualnie przez Opiekuna Merytorycznego.
  3. Minimalna liczba prawidłowych odpowiedzi niezbędna do zaliczenia szkolenia jest każdorazowo określona przez Opiekuna Merytorycznego.
  4. Opłata za udział w szkoleniu płatnym upoważnia do nieograniczonego dostępu do szkolenia w czasie jego dostępności na Platformie oraz jednokrotnego przystąpienia do testu końcowego.
  5. Ponowny udział w teście końcowym w przypadku negatywnego wyniku testu możliwy jest po uprzednim ponownym uiszczeniu całkowitej opłaty za szkolenie lub spełnieniu przez Użytkownika innych warunków określonych przez Usługodawcę.
  6. Wynik jest automatycznie przypisywany do Konta Użytkownika. Zaliczenie testu oraz zapoznanie się z merytoryką szkolenia jest podstawą do wydania certyfikatu i uzyskania określonej liczby punktów edukacyjnych.
  7. Certyfikaty wystawiane są przez jednostkę posiadającą akredytację na prowadzenie szkoleń w ramach szkolenia ciągłego dla farmaceutów. W takim przypadku Usługodawca udostępnia ww. jednostce dane osobowe Użytkownika w niezbędnym zakresie, z uwagi na obowiązujące przepisy prawa, w tym m.in. prawa farmaceutycznego i prawa o szkolnictwie wyższym.
  8. Certyfikaty wysyłane są na adres korespondencyjny Użytkownika wskazany przy rejestracji lub dostępne online na Platformie w wersji elektronicznej.
  9. Za udział w szkoleniach na Platformach punkty przypisywane są Użytkownikom automatycznie. Istnieje możliwość dodania punktów za szkolenia spoza platform poprzez dodanie odpowiednich informacji w zakładce Punkty Edukacyjne.

§4. Zapis Użytkownika do szkolenia

  1. Użytkownik ma prawo zgłoszenia swojego uczestnictwa w dowolnym szkoleniu dostępnym na Platformie.
  2. Zgłoszenie Użytkownika do szkolenia dokonywane jest na Platformie w bazie systemu.
  3. Dostęp do treści szkolenia możliwy jest po rejestracji na Platformie oraz kliknięciu „zapisz mnie", chyba że Usługodawca określi warunki uczestnictwa w szkoleniu inaczej. Warunki dostępu do szkolenia będą widoczne dla każdego Użytkownika po zalogowaniu się na Platformę i wyborze dostępnego szkolenia.
  4. Usługodawca ma prawo do odmowy zgłoszenia Użytkownika do szkolenia bez podania przyczyny.
  5. Dostęp do szkoleń bezpłatnych użytkownik dostaje po spełnieniu powyższych kryteriów.
  6. Dostęp do szkoleń płatnych użytkownik dostaje po opłaceniu zamówienia (patrz §5).
  7. Szkolenia e-learningowe udostępnione na Platformach mają określony limit miejsc i/lub termin ważności, w czasie którego istnieje możliwość uzyskania punktów edukacyjnych. Po upływie tego terminu Użytkownik ma dostęp do archiwalnych szkoleń, lecz bez możliwości uzyskania za nie punktów edukacyjnych.
  8. Usługodawca zastrzega możliwość organizowania w ramach szkoleń konkursów, quizów, których zasady uczestnictwa określane będą każdorazowo przed wydarzeniem w komunikacji dotyczącej szkolenia oraz w formularzu zgłoszeniowym.

§5. Składanie zamówień, dostawa i płatność za produkty i usługi na Platformie

  1. Usługodawca zapewnia Użytkownikom możliwość zawarcia umowy sprzedaży produktów fizycznych dostępnych na Platformie, umowy o dostarczenie treści cyfrowych w postaci produktów elektronicznych oraz umowy o udział w szkoleniu stacjonarnym lub internetowym.
  2. Użytkownik nie może dokonać zamówienia oraz płatności anonimowo ani pod pseudonimem, zobowiązany jest do założenia Konta na Platformie.
  3. Jeżeli Użytkownik posiada Konto na Platformie, przed złożeniem zamówienia powinien się do niego zalogować. Logowanie możliwe jest również w trakcie składania zamówienia poprzez kliknięcie w link dostępny w ramach wyświetlanego komunikatu.
  4. Wszystkie ceny produktów podane na Platformie są cenami brutto. Informacja o cenie szkolenia zawarta jest obok tematu szkolenia.
  5. W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
    • wybrać produkt fizyczny, elektroniczny lub usługę będącą przedmiotem zamówienia (szkolenie stacjonarne, internetowe) poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka" (w przypadku szkoleń stacjonarnych istnieje konieczność wyboru terminu szkolenia),
    • przejść do widoku koszyka,
    • wprowadzić kod kuponu rabatowego, jeżeli Użytkownik taki posiada,
    • z widoku Koszyka kliknąć w przycisk „Zamawiam i płacę",
    • wypełnić formularz zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji zamówienia,
    • klikając w przycisk „Płacę online" lub „Płacę przelewem tradycyjnym" Użytkownik wybiera metodę płatności za zamówienie. Użytkownik zostanie przekierowany do bramki płatności, zgodnie z wybraną metodą płatności. Po skutecznym dokonaniu płatności, Użytkownik zostanie zwrotnie przekierowany na stronę Platformy z potwierdzeniem zamówienia. Z tą chwilą umowę uważa się za zawartą pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą. Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie przesłane Użytkownikowi na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
  6. W zależności od przedmiotu zamówienia, między Użytkownikiem a Usługodawcą może zostać zawarta umowa określonego rodzaju:
    • w przypadku produktów fizycznych – umowa sprzedaży,
    • w przypadku produktów elektronicznych – umowa o dostarczenie treści cyfrowych,
    • w przypadku szkoleń stacjonarnych, internetowych – umowa o świadczenie usług.
  7. Jeżeli przedmiotem zamówienia są jednocześnie produkty różnego rodzaju lub usługi, złożenie zamówienia prowadzi do zawarcia kilku umów określonego rodzaju odpowiadających przedmiotowi zamówienia.
  8. W formularzu zamówienia Użytkownik musi podać prawdziwe dane osobowe. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Użytkownik podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Usługodawcy co do ich poprawności. W takim przypadku Użytkownik zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Usługodawcy. W takiej sytuacji Użytkownikowi przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Usługodawcy na podjęcie kontaktu z Użytkownikiem, Usługodawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Użytkownika.
  9. Użytkownik oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Usługodawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności.
  10. Dostępne metody dostawy zamówienia obejmującego produkty fizyczne prezentowane są Użytkownikowi na etapie składania zamówienia. Koszt dostawy ponosi Użytkownik, chyba że Usługodawca określi odmiennie.
  11. Użytkownik ma do wyboru następujące metody płatności za zamówienie:
    • Karta płatnicza
    • Płatności elektroniczne
    • Przelew tradycyjny

§6. Produkty fizyczne

  1. Realizacja zamówienia obejmującego produkty fizyczne następuje poprzez wysyłkę zakupionych produktów na adres korespondencyjny podany przez Użytkownika.
  2. Czas realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 14 dni roboczych, chyba, że co innego wynika z opisu produktu.
  3. Zamówienie uważa się za zrealizowane w chwili nadania przesyłki do Użytkownika.
  4. Przesyłka powinna zostać dostarczona do Użytkownika w terminie wynikającym z wybranego sposobu dostawy.

§7. Produkty elektroniczne

  1. Realizacja zamówienia obejmującego produkty elektroniczne następuje poprzez przesłanie na adres e-mail podany przez Użytkownika w formularzu zamówienia wiadomości zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do zakupionego produktu elektronicznego.
  2. W przypadku szkoleń internetowych Użytkownik uzyskuje dostęp natychmiastowy.
  3. W przypadku kursów internetowych, dostęp do treści wchodzących w skład kursu może być ograniczony czasowo, zgodnie z informacjami zawartymi w opisie kursu na stronie Platformy. W takiej sytuacji, po upływie wskazanego okresu czasu, Użytkownik utraci dostęp do kursu.
  4. Użytkownik zobowiązany jest korzystać z Platformy szkoleniowej w sposób zgodny z prawem, Regulaminem i dobrymi obyczajami, a w szczególności:
    • korzystać z Platformy w sposób niezakłócający korzystanie z Platformy przez pozostałych jej użytkowników, nienaruszający jakichkolwiek praw, dóbr lub interesów osób trzecich, niewpływający negatywnie na funkcjonowanie platformy, szczególnie poprzez wykorzystanie złośliwego oprogramowania,
    • nie udostępniać danych dostępowych do swojego Konta w Platformie jakimkolwiek osobom trzecim,
    • nie rozpowszechniać kursu ani jego poszczególnych fragmentów bez uprzedniej zgody Usługodawcy.
  5. W razie korzystania z Platformy szkoleniowej w sposób sprzeczny z ust. 7.4. powyżej, Usługodawca zachowuje prawo do zablokowania Użytkownikowi dostępu do kursu.

§8. Szkolenia stacjonarne

  1. Realizacja zamówienia dotyczącego szkolenia stacjonarnego następuje poprzez zapewnienie Użytkownikowi, możliwości wzięcia udziału w szkoleniu w terminie wybranym przez Użytkownika podczas składania zamówienia.
  2. Szkolenie realizowane jest zgodnie z opisem zawartym na stronie szkolenia.
  3. W celu wzięcia udziału w szkoleniu, Użytkownik zobowiązany jest stawić się w miejscu odbywania się szkolenia, w terminie wybranym przez siebie przy zapisie na szkolenie.
  4. Niewzięcie udziału w szkoleniu przez Użytkownika, za wyjątkiem sytuacji, w której Użytkownik będący Konsumentem skutecznie odstąpił od umowy albo doszło do rozwiązania umowy za porozumieniem stron, nie uprawnia Użytkownika do zwrotu wynagrodzenia zapłaconego Usługodawcy za udział w szkoleniu.
  5. Jeżeli Usługodawca organizuje szkolenie stacjonarne w kilku terminach, Użytkownik może dokonać zmiany terminu, w którym weźmie udział w szkoleniu, jeżeli poinformuje o tym fakcie Usługodawcę co najmniej 7 dni przed terminem szkolenia wynikającego ze złożonego przez Użytkownika zamówienia, a Usługodawca będzie w stanie zapewnić Użytkownikowi możliwość udziału w szkoleniu w innym terminie. W przeciwnym wypadku, zmiana terminu nie jest możliwa, a niewzięcie udziału w szkoleniu wywołuje skutki, o których mowa w ust. 8.4. powyżej.

§9. Odstąpienie od umowy

  1. Użytkownik, który zawarł ze Usługodawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy (w przypadku umowy sprzedaży) albo w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych oraz umowy o świadczenie usług).
  2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
    • o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Użytkownika, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
    • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Użytkownika przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  3. Chwilą rozpoczęcia świadczenia w przypadku produktów elektronicznych, jest doręczenie Użytkownikowi (kupującemu) wiadomości e-mail z instrukcją uzyskania dostępu do produktu elektronicznego.
  4. Aby odstąpić od umowy, Użytkownik musi poinformować Usługodawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia - na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Użytkownik wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Użytkownikowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Usługodawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.
  7. Użytkownik ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy, Usługodawca zwraca Użytkownikowi wszystkie otrzymane od Użytkownika płatności, w tym najtańszy dostępny w e-sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Użytkownik) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
  9. Jeżeli Usługodawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.

§10. Odpowiedzialność za wady produktów i usług płatnych

  1. Usługodawca ma obowiązek dostarczyć Użytkownikowi produkt oraz treść cyfrową wolną od wad, jak również wykonać usługę w sposób niewadliwy.
  2. Usługodawca jest odpowiedzialny względem Użytkownika, jeżeli sprzedany produkt, treść cyfrowa ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady) lub gdy usługa została wykonana wadliwie.
  3. Jeśli Użytkownik stwierdzi wadę produktu, treści cyfrowej lub wadliwość wykonane usługi powinien poinformować o tym Usługodawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
  4. Użytkownik może skorzystać z formularza reklamacyjnego, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Użytkownik może kontaktować się z Usługodawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
  6. Usługodawca ustosunkuje się do składanej przez Użytkownika reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.

§11. Przetwarzanie danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych podanych przez Użytkownika w związku z korzystaniem z usług udostępnianych w Serwisach oraz na Platformach jest ŚWIAT ZDROWIA S.A. z siedzibą w Toruniu przy ul. Forteczna 35-37, 87-100 Toruń, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000269265, REGON 340253456, NIP 9562187830, kapitał zakładowy 4 890 000,00 zł, kapitał opłacony w całości.
  2. Pełna informacja o przetwarzaniu danych osobowych oraz plikach cookies dostępna jest w Polityce Prywatności.

§12. Reklamacja

  1. Reklamacji podlegają kwestie związane z działaniem Serwisów i Platform. Przyjmowane są one elektronicznie pod adresem biuro@aptekarska.pl. Reklamacja powinna zawierać w szczególności opis problemu będącego podstawą reklamacji oraz dane kontaktowe Usługobiorcy zgłaszającego reklamację (reklamującego): imię, nazwisko oraz adres e-mail.
  2. Zgłoszone reklamacje będą rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 7 dni roboczych od ich wpływu.
  3. Decyzja Usługodawcy w przedmiocie uwzględnienia bądź nieuwzględnienia zgłoszonej reklamacji ma charakter ostateczny i powiadomienie osoby, która wniosła reklamację o wynikach postępowania reklamacyjnego, wyczerpuje wewnętrzny tryb tego postępowania.

§13. Postanowienia końcowe

  1. Przedstawiane w ramach szkoleń treści mają charakter wyłącznie szkoleniowy i nie stanowią wykładni prawnej. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody mogące wynikać z działań podjętych w oparciu o przedstawiane treści.
  2. Usługodawca zapewnia sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie, o których będzie informował na bieżąco.
  3. Uwagi i pytania prosimy kierować na adres e-mailowy: biuro@aptekarska.pl

Podsumowanie

Polityka prywatności i plików cookies

Pełna polityka

A. Zasady prywatności

I. Dane osobowe

  1. Świat Zdrowia S.A. z siedzibą w Toruniu przy ul. Fortecznej 35-37, 87-100 Toruń (dalej „Spółka"), właściciel serwisów internetowych: aptekarska.pl oraz medyczna.pl (dalej: Serwisy) oraz Platform szkoleniowych: Aptekarska Szkoła Zarządzania i Medyczna Akademia Kompetencji dostępnych w ramach Serwisów dla zarejestrowanych użytkowników (dalej: Platformy) szanuje Państwa prywatność oraz ceni sobie Państwa zaufanie. Dlatego uzyskane dane osobowe przechowuje z największą starannością, zgodnie z przyjętą w Spółce polityką prywatności.
  2. Serwisy i Platformy oferują możliwość skorzystania z usług opisanych w Regulaminie dostępnym w Serwisach.
  3. Niniejsza polityka prywatności ma pomóc Państwu zrozumieć, jakie dane są zbierane, w jakich celach oraz jaki podmiot jest ich administratorem.
  4. Państwa dane osobowe są przetwarzane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w szczególności w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej: RODO.

II. Gromadzenie danych osobowych

  1. Prosząc Państwa o podanie swoich danych, Spółka zawsze wyjaśnia, dlaczego ich potrzebuje. Zbierane są tylko te dane, które są konieczne do realizacji konkretnej usługi i tylko do niej są one wykorzystywane.
  2. Spółka będzie gromadziła dane osobowe jedynie w określonych, jasno sprecyzowanych i uzasadnionych celach, przedstawianych przed lub w trakcie pozyskiwania danych i nie będzie ich wykorzystywał w sposób wykraczający poza te cele.
  3. Gromadzone będą wyłącznie te informacje, które są adekwatne, istotne i nie wykraczają poza cel, w jakim są gromadzone. Jeżeli zajdzie taka konieczność, Spółka podejmie wszelkie uzasadnione kroki w celu sprawdzenia dokładności i aktualności gromadzonych danych osobowych.

III. Okres przechowywania

Państwa dane osobowe nie będą przechowywane dłużej niż będzie to konieczne do osiągnięcia celów, do jakich dane zostały zgromadzone lub dłużej niż jest to określone prawem albo uzasadnionym interesem prawnym administratora danych.

IV. Bezpieczeństwo danych

  1. Spółka podjęła środki mające na celu zapewnienie poufności, bezpieczeństwa i integralności Państwa danych osobowych.
  2. Spółka przykłada dużą wagę do tego, aby zagwarantować, że Państwa dane osobowe nie będą modyfikowane, udostępniane lub w inny sposób niewłaściwie wykorzystywane przez osoby trzecie, które nie są upoważnione do dostępu do danych.
  3. Wszelkie działania użytkownika, które mogą zostać uznane za potencjalnie niebezpieczne i niezgodne z prawem mogą doprowadzić do zablokowania użytkownika/sesji.

V. Linki do stron osób trzecich

Na stronie www.aptekarska.pl oraz medyczna.pl mogą być zamieszczone linki do stron internetowych osób trzecich. Spółka nie sprawuje kontroli nad tymi stronami i w związku z tym nie ponosi odpowiedzialności za praktyki osób trzecich w zakresie poufności i bezpieczeństwa Państwa danych osobowych. Zaleca się zatem zapoznanie z polityką prywatności zamieszczoną na takich stronach przed korzystaniem z nich i przed podaniem danych osobowych.

VI. Wyrażenie zgody na niniejszą politykę prywatności

Korzystanie przez Państwa z Serwisów lub Platform oznacza akceptację niniejszych warunków polityki prywatności. Jeżeli nie zgadzają się Państwo z którymkolwiek zapisem polityki, należy nie korzystać z Serwisu i Platform i nie przekazywać danych osobowych.

B. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

W zależności od relacji ze Spółką, jaka będzie Państwa łączyła w związku z nawiązanym kontaktem, Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane na różnych podstawach prawnych i w różnych celach. Poniżej przedstawione zostały informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych w ramach funkcjonalności oferowanych za pośrednictwem Serwisów i Platform.

I. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Świat Zdrowia S.A. z siedzibą w Toruniu przy ul. Fortecznej 35-37, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000269265, REGON 340253456, NIP 9562187830, kapitał zakładowy 4 890 000,00 zł, kapitał opłacony w całości, z którym można skontaktować się poprzez adres e-mail: biuro@aptekarska.pl lub medyczna@neuca.pl lub na wyżej wskazany adres siedziby.

II. Inspektor Ochrony Danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować pod adresem e-mail: iod@neuca.pl lub pisemnie pod adresem: ul. Forteczna 35-37, 87-100 Toruń, z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych Osobowych Świat Zdrowia S.A.". Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

III. Jaki jest cel, podstawa prawna i okres przetwarzania danych osobowych?

W związku korzystaniem z Serwisów: aptekarska.pl i medyczna.pl i Platform szkoleniowych Aptekarska Szkoła Zarządzania i Medyczna Akademia Kompetencji, w zależności od tego z których usług Państwo korzystają dane osobowe mogą być przetwarzane na innej podstawie prawnej i w innym celu. Poniżej przedstawione zostały szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych w powiązaniu z dostępnymi usługami:

Usługa lub funkcjonalność, w związku z którą przetwarzane są dane osobowe Cel przetwarzania Podstawa prawna Okres przetwarzania
Konto użytkownika Rejestracja użytkownika na Platformie i prowadzenie konta, w tym w celu: (1) rozpatrzenia oraz obsługi formularza rejestracyjnego, (2) założenia i utrzymania konta, (3) korzystania z funkcjonalności Serwisu i Platformy, (4) kontaktu z użytkownikiem, a także przeprowadzenia analiz statystycznych Zaakceptowanie regulaminu i uzasadniony interes administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. b) RODO i art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, a uzasadnionym interesem administratora jest zachowanie dowodów do ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń, a także prowadzenia statystyk i analiz biznesowych Do czasu usunięcia konta, a następnie do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń odszkodowawczych oraz zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów prawa
Szkolenia stacjonarne, e-learningowe, webinary Umożliwienie udziału w szkoleniu, w tym w celu: (1) dokonania zgłoszenia i złożenia zamówienia, realizacji płatności (w przypadku szkoleń płatnych) oraz świadczenia usług związanych z przeprowadzeniem szkolenia, tym przekazania certyfikatów; (2) kontaktu z uczestnikami szkolenia, w celu przekazania informacji dotyczących szkolenia, (3) obsługi reklamacji Zaakceptowanie regulaminu tj. art. 6 ust. 1 lit. b) RODO i uzasadniony interes administratora tj. art. 6 ust.1 lit. f) RODO, za który administrator uznaje zachowanie dowodów do ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń Przez okres konieczny do prawidłowego przeprowadzenia i rozliczenia szkolenia oraz korzystania z platformy szkoleniowej, a następnie do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń odszkodowawczych
Rozliczenia księgowe Sporządzenie rozliczeń księgowych art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (przepisy księgowo-podatkowe) Przez czas do wygaśnięcia obowiązków dotyczących przechowywania danych, wynikających z przepisów prawa, w szczególności przechowywania dokumentów księgowych
Wystawienie i wydanie certyfikatów Udostępnienie jednostkom posiadającym akredytację na prowadzenie szkoleń w ramach szkolenia ciągłego dla farmaceutów, w celu wystawienia i wydania uczestnikom certyfikatów przez ww. Uzasadniony interes administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (m.in. prawo farmaceutyczne i prawo o szkolnictwie wyższym) Nie dłużej niż przez okres niezbędny do realizacji celu, do którego zostały zebrane oraz zgodnie z wymogami obowiązujący przepisów prawa
Konkursy i quizy Umożliwienie użytkownikom udziału w konkursie, quizie organizowanym w ramach szkolenia, w tym w celu: (1) kontaktu, (2) przeprowadzenia i prawidłowego rozstrzygnięcia konkursu/quizu, (3) informowania o wynikach Art. 6 ust. 1. lit. f) RODO w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, a uzasadnionym interesem administratora będzie przeprowadzenie i rozstrzygnięcie konkursu/quizu, w tym publikacja listy zwycięzców, zachowanie dowodów do ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń Do zakończenia trwania konkursu/quizu, chyba że uczestnik wcześniej zrezygnuje z udziału w konkursie/quizie, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów prawa
Newsletter Aptekarskiej Szkoły Zarządzania (e-mail/SMS) Przesyłanie informacji o szkoleniach Aptekarskiej Szkoły Zarządzania, wydarzeniach, aktualnościach z obszaru ochrony zdrowia, informacji handlowych i marketingowych dotyczących usług i produktów własnych oraz podmiotów współpracujących z Grupy Neuca Zaakceptowanie regulaminu tj. art. 6 ust 1 lit. b) RODO Do czasu złożenia rezygnacji z subskrypcji newslettera lub do czasu zaprzestania wydawania newslettera przez Świat Zdrowia S.A.
Newsletter Medycznej Akademii Kompetencji (e-mail/SMS) Przesyłanie informacji o szkoleniach Medycznej Akademii Kompetencji, wydarzeniach, aktualnościach z obszaru ochrony zdrowia, informacji handlowych i marketingowych dotyczących usług i produktów własnych oraz podmiotów współpracujących z Grupy Neuca Zaakceptowanie regulaminu tj. art. 6 ust 1 lit. b) RODO Do czasu złożenia rezygnacji z subskrypcji newslettera lub do czasu zaprzestania wydawania newslettera przez Świat Zdrowia S.A.
Kontakt ze Spółką Umożliwienie Państwu komunikowania się ze Spółką Uzasadniony interes administratora, art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, którym jest możliwość́ udzielenia odpowiedzi na pytanie/żądania użytkownika Przez czas niezbędny do wyjaśnienia sprawy i udzielenia wyczerpującej odpowiedzi, bądź przez czas niezbędny do obrony i ochrony roszczeń
Raport z badania rynkowego wynagrodzeń w aptekach Umożliwienie otrzymania na podany adres e-mail raportu z wynikami badania rynkowego wynagrodzeń w aptekach art. 6 ust. 1 lit. a) RODO - dobrowolna zgoda użytkownika Do czasu realizacji celu, do którego zostały zebrane lub do czasu wycofania zgody
Kariera Aptekarska Usługa umożliwia Państwu zapoznanie się z aktualnymi ofertami pracy, a w przypadku zainteresowania wysłanie zgłoszenia poprzez dostępny na stronie kariera.aptekarska.pl formularz aplikacyjny na dane stanowisko lub formularz ogólny. Pełne informacje na temat przetwarzania danych osobowych dostępne są pod formularzem aplikacyjnym.

Państwa dane osobowe przetwarzane w związku z korzystaniem z usług lub funkcjonalności Serwisów i Platform wskazanych powyżej nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

IV. Czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe?

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji celów, dla których mają zostać lub zostały zebrane.

V. Jakie przysługują uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych?

Każdemu z Państwa przysługuje prawo dostępu do danych (art. 15 RODO), ich sprostowania (art. 16 RODO), usunięcia (art. 17 RODO), ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO), przenoszenia danych (art. 20 RODO). W przypadkach, gdy administrator przetwarza dane osobowe na podstawie swojego prawnie uzasadnionego interesu użytkownik, zgodnie z art. 21 RODO może wnieść sprzeciw wobec takiego przetwarzania swoich danych osobowych przez administratora. Administratorowi nie wolno już będzie przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem danych lub z inspektorem ochrony danych.

Jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie udzielonej zgody, przysługuje Państwu prawo do cofnięcia zgody w każdym momencie. W przypadku subskrypcji newslettera mogą Państwo z niego zrezygnować poprzez odznaczenie zapisu w swoim profilu, klikając w link w newsletterze lub wysyłając wiadomość na adres: (1) biuro@aptekarska.pl – w przypadku newslettera Aptekarskiej Szkoły Zarządzania, (2) medyczna@neuca.pl – w przypadku newslettera Medycznej Akademii Kompetencji, lub pisemnie na adres Świat Zdrowia S.A., 87-100 Toruń, ul. Forteczna 35-37. W przypadku zgody wyrażonej w związku z usługą Kariera Aptekarska, zgodę można wycofać w sposób wskazany w formularzu aplikacyjnym. W przypadku zgody na otrzymanie Raportu z wynikami badania rynkowego wynagrodzeń w aptekach, zgodę można wycofać wysyłając wiadomość na adres: kariera@aptekarska.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Ponadto każdemu z Państwa przysługuje także prawo do wniesienia skargi na przetwarzanie jego danych osobowych przez administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

VI. Kto może być odbiorcą danych?

  1. Państwa dane osobowe pozyskane w związku z korzystaniem z Serwisów oraz Platform mogą być przekazywane przez Spółkę podmiotom z nią współpracującym (odbiorcom), w szczególności dostawcom usług IT, dostawcy systemu służącego do zarządzania e-szkoleniami, dostawcy systemu mailingowego i do wysyłki wiadomości sms (m.in. jeżeli zapisali się Państwo do newslettera oraz na potrzeby wysyłania do Państwa wiadomość związanych z realizacją danej usługi), dostawcy systemu do organizacji webinarów (jeżeli biorą Państwo udział w organizowanym przez nas webinarze), podmiotom szkolącym (jeżeli biorą Państwo udział w szkoleniu), podmiotom świadczącym usługi rekrutacyjne i dostawcy systemu rekrutacyjnego (eRecruitment Solutions sp. z o.o.) oraz podmiotom świadczącym usługi: prawne, księgowe, doręczenia korespondencji i przesyłek – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora. Pełne informacje na temat przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z usług Aptekarska Kariera dostępne są pod formularzem aplikacyjnym.
  2. Z uwagi na obowiązujące przepisy prawa, w tym m.in. prawa farmaceutycznego i prawa o szkolnictwie wyższym dane osobowe uczestników szkolenia, którzy ukończyli test z wynikiem pozytywnym będą udostępniane w niezbędnym zakresie jednostkom posiadającym akredytację na prowadzenie szkoleń w ramach szkolenia ciągłego dla farmaceutów, w celu wystawienia i wydania uczestnikom certyfikatów przez ww. jednostki. W związku z udostępnieniem danych osobowych, z chwilą udostępnienia, akredytowana jednostka szkoląca staje się administratorem udostępnionych jej danych osobowych uczestników szkolenia.
  3. W przypadku dokonywania przez Państwa płatności za pośrednictwem współpracującego z administratorem podmiotu obsługującego płatności elektroniczne administrator udostępni Państwa dane obejmujące: imię, nazwisko, numer i wartość zamówienia, numer IP, adres email, temu podmiotowi w celu realizacji płatności. Podmiot ten stanie się odrębnym administratorem udostępnionych danych.
  4. Państwa dane osobowe mogą być udostępnianie podmiotom do tego uprawnionym na podstawie przepisów prawa, wyłącznie w sytuacjach, w jakich administrator będzie zobowiązany prawnie do ich udostępnienia.

VII. Przekazywanie danych do państw trzecich

Dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (dalej: „EOG"). Mając jednak na uwadze świadczenie usług przez naszych podwykonawców przy realizacji wsparcia dla usług teleinformatycznych oraz infrastruktury IT, Spółka może zlecać wykonywanie określonych czynności bądź zadań informatycznych uznanym podwykonawcom działającym poza EOG, co może powodować przekazanie Państwa danych poza obszar EOG. Spółka będzie przekazywać dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy będzie to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:

  • współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej stwierdzająca odpowiedni stopień ochrony danych osobowych,
  • stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską,
  • stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy,
  • w zakresie podmiotów przetwarzających dane, a mających siedzibę w USA, współpracę z firmami uczestniczącymi w programie Data Privacy Framework. Więcej informacji: https://www.dataprivacyframework.gov/s/.

C. Pliki cookies

Strony internetowe aptekarska.pl oraz medyczna.pl (dalej: Serwisy), z których korzystasz wykorzystują pliki cookies, (tzw.: „ciasteczka").

Właścicielem Serwisów jest Świat Zdrowia S.A. z siedzibą w Toruniu przy ul. Fortecznej 35-37, adres e-mail: biuro@aptekarska.pl, medyczna@neuca.pl.

Czym są pliki cookies?

Pliki cookies to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które zapisują się i są przechowywane na urządzeniu, z wykorzystaniem którego strona internetowa jest przeglądana – komputerze, telefonie komórkowym, tablecie (tzw.: „urządzenie końcowe"). Pliki te zapisywane są przez przeglądarkę, z wykorzystaniem której strona jest wyświetlana. Przechowywanie plików cookies na urządzeniu nie powoduje jego zmian konfiguracyjnych ani zmian w jego oprogramowaniu.

Dane zapisywane w plikach cookies zawierają informacje o sposobie korzystania ze strony (w szczególności wyświetlanych podstronach i treściach, datę i czas odwiedzin).

Rodzaje plików cookies oraz podstawy prawne przetwarzania plików cookies przez właściciela strony internetowej

  1. Niezbędne pliki cookies są konieczne dla sprawnego działania strony internetowej, w związku z czym nie mogą zostać dezaktywowane (bez tych plików strona nie jest w stanie funkcjonować). Pliki te umożliwiają poprawne wyświetlenie strony, prezentowanie zamieszczonych na niej treści oraz poprawne korzystanie ze strony. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – czyli prawnie uzasadniony interes administratora jakim jest zapewnienie operacyjności strony internetowej, umożliwienie właścicielowi strony prezentowania treści.
  2. Analityczne/Wydajnościowe pliki cookies pozwalają analizować ruch na stronie – w szczególności pozwalają mierzyć liczbę wizyt, czas spędzony na stronie, sposób poruszania się po witrynie dzięki czemu możemy poprawić działanie strony. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności. Podstawą przetwarzania informacji pozyskanych z analitycznych plików cookies jest zgoda osoby korzystającej ze strony.
  3. Funkcjonalne - Zadaniem tego rodzaj plików cookies jest umożliwienie użytkownikowi korzystania ze strony internetowej w sposób lepiej dostosowany do jego osobistych preferencji, w oparciu o jego wcześniejsze wizyty i wybrane ustawienia. np. w zakresie wybranego języka, wyglądu strony czy wykorzystywanego rozmiaru czcionki.
  4. Marketingowe/Reklama pliki cookies są wykorzystywane do analizy skuteczności kampanii oraz do remarketingu czyli kierowania reklam i dopasowaniu ich w oparciu o zachowanie użytkownika na stronie. Dzięki temu nasze reklamy będą lepiej dopasowane do Twoich potrzeb. Dane umożliwiają pogłębioną analitykę ruchu na stronie w oparciu o segmentację. W ramach plików marketingowych strona może używać plików stron trzecich (third party cookies) są to pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym i wykorzystywane przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Dzięki temu reklamy będą lepiej dopasowane do potrzeb osoby odwiedzającej stronę. Podstawą przetwarzania informacji pozyskanych z marketingowych plików cookies jest zgoda osoby korzystającej ze strony.

Google Analytics - to usługa analizy witryn internetowych oferowana przez firmę Google LLC., w ramach której zapewniane są zagregowane, a przez to anonimowe dane statystyczne dotyczące odwiedzających witrynę. Google Analytics w sposób automatyczny gromadzi informacje o korzystaniu z naszej strony. W ramach Google Analytics nie gromadzimy jakichkolwiek danych osobowych. Przekazywane do serwerów Google numery IP są anonimizowane. Informacje jakie gromadzimy to m.in.: informacje o systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej, podstrony przeglądane przez użytkownika czas spędzony w serwisie i jego podstronach, przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami, źródło, z którego użytkownik wszedł na serwis. Ponadto, korzystamy w ramach Google Analytics z raportów demograficznych i zainteresowań. Oparte są wyłącznie na danych osób, które wyraziły zgodę na udostępnienie Google swoich danych w ramach posiadanego konta Google. Informacje, do jakich mamy dostęp, to, w szczególności: przedział wieku, w którym się znajdujesz, Twoja płeć, Twoja przybliżona lokalizacja ograniczona do miejscowości, Twoje zainteresowania określone na podstawie aktywności w sieci. W przypadku, gdy użytkownik wyrazi zgodę na segmentację, do Google Analytics może wysłać dodatkowe informację dotyczące segmentacji. Dane te są anonimowe i służą wyłącznie celom analitycznym. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych w ramach Google Analytics są dostępne pod adresem: https://support.google.com/analytics/answer/6004245.

Facebook Piksel – wykorzystujemy Piksel Facebooka, by móc kierować do Użytkownika reklamy w serwisie Facebook i do analizy skuteczności tych działań. Piksel w sposób automatyczny gromadzi informacje o korzystaniu z naszej witryny w zakresie przeglądanych przez Użytkownika stron. W ramach wykorzystania Piksela Facebooka używamy narzędzi do analizowania działań odbiorców po wyświetleniu naszej reklamy, a także po wejściu na nasz portal. W ten sposób możemy lepiej dopasować treści naszych reklam do oczekiwań Użytkowników. Informacje zbierane w ramach Piksela Facebooka są anonimowe, tj. nie pozwalają nam na identyfikację. Wiemy jedynie, jakie działania zostały podjęte przez Użytkownika w ramach portalu. W oparciu o Piksel będziemy ustawiać na Facebook'u reklamy, które pozwolą nam tworzenie grup odbiorców, którzy odwiedzili konkretne podstrony, czy dokonali zakupu. Dane te są dla nas anonimowe i nie pozwalają na identyfikację poszczególnych użytkowników Facebook'a. Informujemy jednak, że Facebook może łączyć te informacje z innymi informacjami zebranymi o Użytkowniku w ramach korzystania z serwisu Facebook i wykorzystywać dla swoich własnych celów, w tym marketingowych. Takie działania Facebook'a nie są już zależne od nas, a informacji o nich można szukać bezpośrednio w polityce prywatności Facebook'a: https://www.facebook.com/privacy/explanation. Z poziomu swojego konta na Facebooku można również zarządzać swoimi ustawieniami prywatności. Ważne - w oparciu o Piksel nie stosujemy profilowania kwalifikowanego (nie różnicujemy cen w zależności od historii zakupów czy wizyt w serwisie).

Zgoda

Zgoda na używanie plików cookies przez stronę może zostać wycofana w każdym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem działania podjętego na jej podstawie, przed jej wycofaniem. Aby cofnąć zgodę na używanie plików cookies przez stronę należy wejść w ustawienia plików cookies dostępnych z poziomu cookiebota.

Jak zmienić ustawienia, odinstalować lub uniemożliwić instalację plików cookie na swoim urządzeniu?

Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookie na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione, aby blokować automatyczną obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookie dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Ograniczenie stosowania plików cookie może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej lub uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcji stron internetowych i dokonania niektórych czynności. Pliki cookie można odinstalować poprzez usunięcie ich jeden po drugim według rodzajów cookies lub wszystkich na raz.

Poniżej przedstawione zostały instrukcje dokonywania zmian ustawień oraz usuwania plików cookie w popularnych przeglądarkach:

  • Mozilla Firefox: menu „Narzędzia", wybrać zakładkę „Opcje", następnie „Prywatność" i „Usuń ciasteczka" – instrukcja
  • Internet Explorer: menu „Narzędzia", zakładka „Opcje internetowe", następnie wybrać kolejno „Ogólne", „Historia przeglądania", „Ustawienia", okno „Ustawienia tymczasowych plików internetowych i historii" i na koniec „Wyświetl pliki" – instrukcja
  • Google Chrome: zakładka „Prywatność" w menu „Ustawienia", wybrać „Ustawienia treści", następnie „Wszystkie pliki cookie i dane stron" i „Usuń wszystko" – instrukcja
  • Apple Safari: „Ustawienia", „Safari" i wybrać „Wymaż historię i dane witryn" – instrukcja

Istnieje możliwość ustawienia przeglądarki internetowej, tak aby blokowała pliki cookie lub każdorazowo ostrzegała przed ich instalacją. Ustawienia są różne w poszczególnych przeglądarkach. Instrukcje odnośnie obsługi plików cookie można znaleźć w menu „Pomoc" przeglądarki.

Czas, przez jaki pliki cookie będą umieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika

Pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookie albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Informacje o okresie czasu przez jaki pliki pozostają na urządzeniu użytkownika wskazane są w treści cookiebota, z którego korzysta strona.

Dane osobowe

Nie wszystkie pliki cookies łączą się z przetwarzaniem danych osobowych użytkownika Serwisu, jednakże w przypadku plików, które niosą ze sobą informacje zawierające dane osobowe, właściciel Serwisu informuje:

  1. Administratorem danych osobowych jest właściciel Serwisu.
  2. We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych może Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych poprzez: adres e-mail: iod@neuca.pl lub pisemnie na adres: Inspektor Ochrony Danych, ul. Forteczna 35-37, 87-100 Toruń.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w następujących celach i na podstawie:
    1. W przypadku plików cookies niezbędnych podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – czyli prawnie uzasadniony interes administratora jakim jest zapewnienie operacyjności strony internetowej, umożliwienie właścicielowi strony prezentowania treści. Podanie danych jest dobrowolne, jednak konieczne do korzystania z serwisu.
    2. W przypadku plików cookies analitycznych, funkcjonalnych i marketingowych podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit a) RODO, czyli zgoda użytkownika. Zgoda jest dobrowolna i może zostać wycofana w każdym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na jej podstawie przed jej wycofaniem. Zgoda nie wpływa na możliwość korzystania z Serwisu jednak jej niewyrażenie może mieć negatywny wpływ na odbiór i prezentację treści Serwisu – w szczególności może uniemożliwić zapoznanie się z treściami multimedialnymi.
  4. Odbiorcami danych osobowych mogą być dostawcy usług IT – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora.
  5. Dane przetwarzane na podstawie zgody użytkownika mogą być wykorzystywane do profilowania preferencji użytkownika.
  6. Dane będą przechowywane przez administratora do momentu wycofania zgody lub do momentu wyczerpania się celu przetwarzania.
  7. Użytkownikowi, zgodnie z przepisami art. 15 – 20 RODO, przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo żądania: ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia do innego administratora.
  8. W przypadkach, gdy administrator przetwarza dane osobowe na podstawie swojego prawnie uzasadnionego interesu użytkownik, zgodnie z art. 21 RODO może wnieść sprzeciw wobec takiego przetwarzania swoich danych osobowych przez administratora.
  9. Użytkownikowi Serwisu przysługuje także prawo do wniesienia skargi na przetwarzanie jego danych osobowych przez administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.